Afvallen door Doen en Laten

Richard Krajicek was bij De Wereld Draait Door. Het ging over jeugdtalenten in tennis, maar één ding dat hij zei, zette me aan het denken… Hij zei:” Veel mensen willen wel wat doen (aan hun conditie/fitheid), maar ze willen er niks voor laten. Maar als je wat doet en je laat ook nog wat, dan haal je pas echt resultaat.”
Tsja, dat is super waar. Ik wil graag afvallen, wil er wel voor werken, ga wandelen, doe Nia, maar wil mijn levensstijl niet aanpassen. Dus ben je eigenlijk elke week bezig de kilo’s van het weekend eraf te trainen, om ze er in het volgende weekend weer bij op te eten/drinken. Niet echt effectief….

Kiezen

Tijd dus voor een bewuste keuze. Ik wil eigenlijk alles blijven doen wat ik leuk en lekker vind maar ga voor de tussenweg: Ik mag alles, als ik het echt wil, maar dan 1.

1 wijntje, 1 koekje, 1 chocolaatje… Zo kun je wel genieten van alles, maar houd je de schade binnen de perken.

Doel

Toen ik af wilde vallen voor mijn bruiloft, ik wilde er natuurlijk super uitzien in mijn trouwjurk en op de trouwfoto’s, is het me gelukt om op deze manier 7 kg kwijt te raken. Het is dus ook handig een doel te hebben, zo blijf je gemotiveerd. Het is nu nog ruim voor de lente en het mooie weer. Dus met een “strak” lijf op vakantie is een mooi streven.
Me lekker voelen in bikini wordt mijn motto!

Doen

Wat ga ik daarvoor doen?

  • Fruitontbijt (shake maken van diepvriesfruit, banaan en een vers geperste sinaasappel)
  • Groentelunch (een salade of gegrilde groente in de oven)
  • Water drinken

Elke dag voor beweging zorgen:

  • 10.000 stappen via app op telefoon
  • Nia, 1x per week
  • Wandelen met de hond, ronde van 45 minuten door het bos
  • Tennissen 1 x per week (ik sponsor alleen de club maar sta nooit meer op de baan)
  • Bij slecht weer op de crosstrainer (nog aan te schaffen, tweedehands)
  • En vooruit… buikspieroefeningen en een tailleoefening.

Laten

Wat ga ik daarvoor laten?

  • Elk 2e ding van iets
  • Onnodige extraatjes
  • Maximaal 2 cappuccino’s op een dag
  • Kiezen voor het gezondste alternatief
  • Als ik genoeg gegeten heb de rest laten liggen. Vooral niet mijn bord “moeten” leegeten!

En nu jij! Schrijf voor jezelf eens op wat je doel is en wat je daarvoor wilt doen en laten…

Bedenk je steeds in eet-situaties: “Wat kan ik laten?”